Навчальний рік завершився, тож перед початком канікул важливо нагадати про елементарні правила безпеки дітям, адже це запорука того, що діти добре відпочинуть і повернуться до навчання здоровими.
· Гратися, або прогулюватися можна в місцях, які призначені для цього. Не нехтуйте сигналами тривоги.
· Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми різного ступеня тяжкості.
· Якщо під час “повітряної тривоги” ви самі вдома, одразу знайдіть безпечне місце та перечекайте небезпеку. Якщо маєте можливість зателефонуйте близьким та повідомте, що ви вдома.
· Тримайтеся якомога далі від вікон. Поранення від уламків скла можуть бути дуже небезпечними.
· У жодному разі не фільмуйте обстріли на мобільний телефон, щоб потім похизуватися у соцмережах – небезпечно публікувати цю інформацію.
· Бажано тримати вдома тривожну валізу. Прослідкуйте, щоб батьки зібрали усе необхідне. (свідоцтво або закордонний паспорт, пляшку води, їжа тривалого зберігання, комплект змінної білизни та одягу, записку, у якій вказано данні дитини, контакти батьків та сімейні фото).
· Не можна розмовляти чи вступати у контакт з незнайомцями, а особливо – не можна передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками поліції. Слід одразу кликати на допомогу і швидко йти до людей.
· Не підходити до автомобілів з незнайомцями, навіть якщо ці люди запитують дорогу. Потрібно сказати, що не знаєте, і швидко йти геть.
· Перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20:00, до 14-ти років – до 21:00, до 18-ти років – до 22:00.
· Діти мають право не відчиняти дверей дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки, варто повідомити, що вони скоро повернуться, наприклад сказати, що вони у сусідів, а в цей час зателефонувати їм. Двері незнайомцям не можна відчиняти у жодному разі.
· Перебувати подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі у суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми.
· Не заходити у під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець здійснює якісь дії щодо вас. Потрідно бути уважними, озиратися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось. Якщо за вами хтось іде, зупиніться й відійдіть у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас.
· Під час перебування на дискотеці слід завчасно попередити батьків, щоб зустріли вас після закінчення заходу; керуватися загальними правилами етикету й нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями чи словами. У разі небезпечної ситуації потрібно звертатися до служби охорони закладу, викликати поліцію за номером 102, зателефонувати батькам.
Першою умовою безпечного відпочинку на воді є вміння плавати. Людина, яка добре плаває, почуває себе на воді спокійно, упевнено та у разі необхідності може надати допомогу товаришу, який потрапив у біду. Навіть той, хто добре плаває, повинен постійно бути обережним, дисциплінованим і суворо дотримуватись правил поведінки на воді:
· Діти повинні купатися виключно під наглядом дорослих.
· Вчитися плавати потрібно під керівництвом інструктора або батьків.
· Не купайтеся i не пірнайте у незнайомих місцях.
· Не можна запливати за обмежувальні знаки.
· Слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо коли є вітер або сильна течія.
· Якщо підхопила течія, варто не панікувати, а просто пливти за течією, поступово i плавно повертаючи до берега.
· Не купайтеся в холодній воді, щоб не сталося переохолодження, оптимальний період перебування у воді – 20-30 хв.
· Без потреби не подавайте сигналів про допомогу.
· Не підпливайте до коловоротів, пароплавів i катерів.
· Не стрибати головою вниз у місцях, глибина яких невідома.
Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.
Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв’язання задач.
Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.
Безпека в інтернеті – дуже важлива проблема нинішнього часу. І стосується вона всіх, від дітей до пенсіонерів. Вона стає все актуальнішою у зв’язку з масовим приходом в інтернет користувачів, майже, а то і зовсім, чи не підготовлених до погроз, їх чекають. Тому дана стаття і буде присвячена такого питання, як безпека в мережі інтернет. Адже страждає не один користувач, а й багато інших, об’єднані в одну глобальну структуру.
З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.
ПОСІБНИКИ, ЯКІ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ПРОПОНУЄ ВИКОРИСТОВУВАТИ БАТЬКАМ І ПЕДАГОГАМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ:
Типи загроз безпеки дітей в ІНТЕРНЕТІ
1. Стосуються особистої безпеки:
2. Стосуються безпеки інших.
3. Стосуються загрози витоку персональної інформації:
Основні правила безпечної роботи в інтернеті:
На чому варто робити акценти?
Основна порада для дітей будь-якого віку складається з трьох ключових аспектів:
Пам‘ятка для батьків
1) Перше вересня буде в новому форматі, лінійки не буде, а буде зустріч вчителя і учнів, на дистанції від інших класів.
2) Вхід в школу батьків, бабусь, дідусів з початком навчального року суворо заборонено.
3) В школу заходять тільки учні, вчителі та персонал школи.
4) При вході в школу або в класі обробляти руки антисептиком.
5) Під час перерв всі учні повинні ходити в масках, на уроках маски дозволяється знімати. Зміна масок кожні три години. Тому запасайтеся масками! Якщо у дітей будуть маски багаторазового використання, то обов'язково мати герметичний пакетик (zip - пакет, або папка на кнопці) один для використаної маски, інший для нової чи запасної. Для запасної одноразової маски також повинен бути пакетик. Для використаних одноразових масок в школі розмістять спеціальні урни.
6) Вчителям, персоналу та учням щоранку будуть проводити температурний скринінг.
7) За умови поганого самопочуття учень повинен повідомити про свій стан здоров'я класного керівника або вчителя предметника у якого урок.
8) Ви, як батьки, зі свого боку: перед виходом із дому проведіть термометрію у дитини, оцініть стан здоров'я дитини та стан здоров'я самого себе ні в якому разі не відпускайте дітей до школи з температурою, сильним головним болем, нежиттєм чи кашлем. Тобто будь - які ознаки ОРВІ і ви залишаєте дитину вдома!!!
9) Пам'ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров'я дитини.
10) Навчання буде в одному класі, переходити в інший кабінет будуть лише на деякі предмети типу спортзалу та інформатики.
11) Для забезпечення питного режиму в школі кожен учень обов'язково повинен мати одноразові стаканчики або воду з собою.
12) Для кожного класу буде визначено свій вхід до школи і схема руху лише одними сходами, по всій школі ходити не дозволяється.
13) Для того, щоб поїсти в їдальні для кожного класу також будуть відведені окремі перерви.
14) Учням, які підвозяться до закладу освіти, вхід до салону автотранспорту при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски).
Адміністрація школи
ГПД
1. Група подовженого дня створюється з метою організації навчальної, виховної та пізнавальної діяльності учнів; організації дозвілля учнів; надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань; формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості; для дітей з особливими освітніми потребами забезпечення виконання індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану (за наявності).
2. Організація та функціонування групи подовженого дня здійснюються з додержанням вимог
законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних правил та норм.
3. Група подовженого дня у ліцеї створюється за наявності необхідної матеріально-технічної
бази та умов для організації харчування учнів.
4. Групи подовженого дня створюються та функціонують відповідно до наказу по ліцею та за
письмовими зверненнями батьків, чи інших законних представників учнів.
5. Нормативи наповнюваності груп подовженого дня встановлюються відповідно до Нормативів
наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп
загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і
науки України від 20 лютого 2002 року № 128, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 березня 2002 року за № 229/6517.
6. Зарахування учнів до групи подовженого дня та їх відрахування з неї здійснюються згідно
з наказом по ліцею на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.
7. Заяви про зарахування учнів до групи подовженого дня приймаються протягом навчального
року.
8. Різниця у віці учнів, зарахованих до групи подовженого дня, не може перевищувати двох
років.
9. Режим роботи групи подовженого дня та організації освітнього процесу схвалюється
педагогічною радою і затверджується наказом.
10. Режим роботи групи подовженого дня передбачає організацію прогулянки (прогулянок) на
відкритому повітрі тривалістю не менш як одна година 30 хвилин для учнів 1 – 4 класів; харчування тривалістю не менш як 30 хвилин; виконання домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше
однієї години; проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше години.
11. Режим роботи для спеціальної групи подовженого дня організовуються відповідно до
Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або)
розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20 лютого 2013 року № 144, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України
14 березня 2013 року за № 410/22942.
12. План роботи вихователя групи подовженого дня погоджується із заступником директора і
затверджується керівником.
13. Вихователь працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який
включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо. Здійснює облік відсутніх учнів на ГПД, та веде журнал ГПД.
14. Перед проведенням прогулянок, спортивних ігор та інших робіт у групі подовженого дня
вихователь проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності та робить запис у журналі групи подовженого дня.
15. Відповідальність за життя і здоров’я учнів під час перебування у групі подовженого дня
покладається на вихователя.
16. Під час проведення занять у групі подовженого дня учні можуть перебувати в класних
кімнатах, кабінетах, спортзалі, шкільних майстернях лише під наглядом вихователя.
17. Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів
необхідно вихователю через кожні 15 хвилин заняття проводити фізкультхвилинки, гімнастику для очей.
18. Наскрізне провітрювання навчальних приміщень слід здійснювати до початку і після
закінчення занять. Вікна дозволяється відчиняти вихователю або техпрацівникові (здобувачі освіти в цей час знаходяться в коридорі разом з вихователем). Фрамугами та кватирками слід користуватися
протягом всього року.
19. У разі несправності будь-якого обладнання, меблів учні мають негайно припинити
користування ними, вихователь повинен повідомити про це адміністрацію.
20. Пожежна безпека в групі продовженого дня забезпечується відповідно до Правил пожежної
безпеки, зокрема, не дозволяється використовувати джерела відкритого вогню (свічки, гасові лампи та ліхтарі тощо), нестандартні електронагрівальні пристрої з метою опалення класних приміщень,
використовувати електроплитки, електрочайники, кип’ятильники.
21. У разі виникнення пожежі вихователь має негайно організовано вивести учнів з
приміщення навчального закладу згідно з планом евакуації, повідомити про це адміністрацію, викликати службу порятунку за відповідним номером телефону. При евакуації вихователю необхідно
переглянути усі шафи, столи, де учні могли б заховатися, останнім вийти з приміщення класної кімнати, закривши щільно вікна і двері, щоб полум’я не поширювалось до інших
приміщень.
22. При незначному загорянні слід негайно відключити електроприлади та загасити полум’я
первинними засобами пожежегасіння, можна збити полум’я одягом, накрити мокрою тканиною. Таку роботу виконують вихователі, технічні працівники (дорослі).
23. Тривалість перебування учнів у групі подовженого дня становить не більше шести годин
на день.
24. На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати учнів у
зручний для батьків час у супроводі дорослих (родичів, старших учнів, інших осіб, які вказані у заяві).
25. За заявою батьків (осіб, які їх замінюють) учневі дозволено залишати групу подовженого
дня і самостійно прямувати додому після закінчення занять, відповідальність за здоров’я і життя учня несуть батьки (особи, які їх замінюють).
26. Не дозволяється стороннім особам відвідувати учнів під час проведення
занять.
27. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не
допускається крім випадків, передбачених законодавством.
28. Після закінчення занять у групі продовженого дня учні в супроводі вихователя
організовано залишають класну кімнату (кабінет) і приміщення навчального закладу.
29. Учням не дозволяється залишати територію навчального закладу без дозволу
вихователя.
30. Відповідальними за збереження навчального обладнання, що використовується для
організації роботи групи подовженого дня, є вихователь.
31. Вихователь ознайомлює батьків із порядком та розкладом роботи групи подовженого
дня.