Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла

бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого,

- тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,

- тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних

мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років,

- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

 

Штрафи, які передбачено за знущання

- Моральне чи фізичне насильство, агресія – 340-850 грн.

- Дії з особливою жорстокістю, повторне порушення – 850-1700 грн.

- Приховування вчителем факту цькування – 1700-3400 грн, або виправні роботи строком до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

 

          Якщо правопорушення вчинили неповнолітні до 16 років, штраф сплачуватимуть батьки.

          Протоколи за вчинення цього порушення уповноважені складати органи національної поліції України, а притягувати до адміністративної відповідальності будуть місцеві суди.

 

          Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років,

- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

 

          Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку» («Стаття 1734, Кодекс України про адміністративні правопорушення).

          До осіб віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, які вчинили адміністративні правопорушення, застосовуються заходи впливу, передбачені статтею 24 1 цього Кодексу.

         У разі вчинення особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років адміністративних правопорушень, передбачених, зокрема, статтею 1734 КУАП, вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком осіб, які вчинили правопорушення, передбачені статтею 185) можуть бути застосовані заходи

впливу, передбачені статтею 241 цього Кодексу. Відповідно до статті 241 КУАП за вчинення адміністративних правопорушень до неповнолітніх віком

від шістнадцяти до вісімнадцяти років можуть бути застосовані такі заходи

впливу:

1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

2) попередження;

3) догана або сувора догана;

4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання (стаття 13 «Відповідальність неповнолітніх» КУАП).

 

 

 

 

 

 

ПРАВИЛА ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ

ТА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ В МАЛОТУРЯНСЬКОМУ ЛІЦЕЇ

 

Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України, Статуті ліцею

 

 

 

1.                ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Поважай Герб, Прапор та Гімн України.

1.2. Виконуй Статут ліцею, Правила поведінки для учнів.

1.3. Дотримуйся правил поведінки в місцях громадського перебування, щоб не принизити свою честь і гідність.

1.4. Будь уважним до дорослих, маленьких дітей, хворих та літніх людей.

1.5. Будь ввічливим, стриманим у словах та вчинках.

1.6. Дбайливо стався до природи.

1.7. Бережи своє життя та життя оточуючих людей.

1.8. Будь справжнім другом, допомагай батькам та вчителям, піклуйся про старших і молодших .

1.9. Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

1.10. Дбайливо стався до шкільного майна та речей, що належать учителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне чи чуже особисте  майно батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.

1.11.Технічні та електронні засоби (планшети, плеєра, мобільні телефони, нетбуки, ноутбуки тощо) використовуй на уроці тільки в освітніх цілях.

1.12. Пам’ятай про категоричну заборону:

•  чіпати незнайомі і вибухонебезпечні предмети;

•  розпалювати вогнище;

•  грати із чужими та безхатніми тваринами;

•  пити сиру воду;

•  вступати в контакт з незнайомими людьми та надавати їм особисту інформацію.

•  вживати непристойні вирази і жести.

1.13.    Дотримуйся правил безпеки життєдіяльності.

Не можна приносити на територію ліцею і використовувати вибухові, вогненебезпечні речовини, спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути,  предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров’ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу / петарди, жуйки, карти тощо/

 1.14. Дотримуйся правил особистої гігієни.

 

 

2.                ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У ЛІЦЕЇ

 

2.1. ПРИХІД УЧНІВ ДО ЛІЦЕЮ

 

2.1.1. Приходь до ліцею за 10 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займай своє робоче місце з першим дзвінком, готуй все необхідне навчальне приладдя.

2.1.2. Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з ліцею та її території в урочний час.

2.1.3. У разі відсутності учня на заняттях необхідно надати відповідні документи (довідка медустанови, заява батьків та інше).

 

2.2. ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА УРОЦІ

 

2.2.1.Приготуй все необхідне до уроку - підручник, зошит, щоденник і ін.

2.2.2. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

2.2.3. Підтримуй в чистоті і порядку закріплене за тобою місце.

2.2.4. Уважно слухай пояснення вчителя та відповіді учнів, виконуй необхідні завдання.

2.2.5. Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших учнів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

2.2.6. Коли вчитель входить в клас, привітайся, вставши зі свого місця.

2.2.7. Якщо хочеш поставити запитання або відповісти, підніми руку і зроби це з дозволу вчителя. Не перебивай однокласника, який відповідає, не підказуй, щоб не поставити його в незручне становище.

2.2.8. Учень має право відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань, дотримуючись культури спілкування з усіма учасниками освітнього процесу.

2.2.9. Якщо під час занять тобі необхідно вийти з класу, то попроси дозволу у вчителя, піднявши руку, або повідом вчителя заздалегідь.

2.2.10. Потрібно вести запис домашніх завдань в щоденнику, пред’являти його  на першу вимогу вчителя.

 

 

2.3. ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА ПЕРЕРВАХ

 

2.3.1. Проявляй турботу про чистоту ліцею. Якщо побачив папірець або інше сміття – прибери його.

2.3.3. Вийди  з класу, якщо клас необхідно провітрити.

2.3.4. Час перерви – твій особистий час. Ти можеш його проводити по своєму розумінню, проте, не заважай іншим.

2.3.5. Під час перерви ти можеш вільно переміщатися по ліцеї, окрім тих місць, де заборонено знаходитися в цілях безпеки (дах, підвал, кухня,  майстерні, спортзал).

2.3.6. Забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях.

2.3.7. Йдучи по сходах, дотримуйся правої сторони, не біжи, не стрибай через сходинки.

2.3.8. Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

2.3.9. При зустрічі з усіма працівниками ліцею, батьками та іншими дорослими призупинися і привітайся.

2.3.10. Після дзвоника на урок не затримуйся в коридорі, відразу ж прямуй в зазначений в розкладі кабінет і готуйся до уроку.

2.3.11. Забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

2.3.12. Звернись до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації ліцею за допомогою, якщо проти тебе здійснюються протиправні дії.

2.3.13. На території ліцею категорично забороняється тютюнопаління, вживання алкогольних напоїв та інших психотропних речовин.

2.3.14. Під час перерви категорично забороняється залишати територію ліцею без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

2.3.15. Учень ліцею повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Ліцеїсти поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

2.3.16. Учням, які знайшли втрачені або забуті речі належить здати їх черговому вчителю ліцею.

 

 

Ці правила розповсюджуються на всіх учнів ліцею і є обов’язковими для виконання. 

 

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

в Малотур’янському ліцеї

 

Алгоритм дій педагогічного колективу у разі виявлення ситуації булінгу

- Якщо педагог, або будь який інший працівник ліцею став свідком булінгу, то, не залежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні, він повинен проінформувати про цей випадок керівництво навчального закладу.

- Якщо педагог, або будь який інший працівник ліцею отримав усне або письмове звернення від дитини щодо жорстокого ставлення по відношенню до неї з боку однолітків, педагогів, або інших осіб, то він повинен повідомити про це керівництво навчального закладу.

- Отримавши таке звернення, директор навчального закладу повинен скликати комісію з розгляду випадку булінгу та окреслити подальші дії.

- До складу такої комісії можуть входити адміністрація навчального закладу, педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера» та інші зацікавлені особи.

- Якщо комісія кваліфікує випадок як булінг, а не одноразовий конфлікт, адміністрація навчального закладу повинна повідомити про це уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

- У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждала сторона не згідна з цим висновком, то вона має право звернутися до органів Національної поліції України.

- Керівник освітнього закладу зобов’язаний забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від булінгу, стали його свідками, або вчинили цькування.

 

 

 

 

Алгоритм дій педагогічних працівників щодо запобігання випадків булінгу в учнівському середовищі.

1. Усім членам шкільного колективу дотримуватись єдиної позиції, що

насильство, цькування, дискримінація є неприйнятними та неприпустимими у міжособистісному спілкуванні.

2. Класним керівникам та вчителям-предметникам цікавитися життям своїх вихованців, відслідковувати ситуації щодо проявів жорстокості та цькування в учнівських колективах, контролювати поведінку та взаємостосунки між дітьми на уроках та перервах.

3. Не залишати жоден випадок булінгу без уваги. Пояснювати учням, що будь які насильницькі дії чи образливі слова є неприпустимими у міжгруповій взаємодії. Реакція усіх учасників освітнього процесу на будь які

прояви жорстокості та цькування має бути негайною.

4. Пояснювати учням, що навіть пасивне спостереження за знущанням і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захищати жертву насильства і, якщо треба, кликати на допомогу дорослих.

5. У кожному класному колективі виробити правила толерантної поведінки, слідкувати за їх дотриманням.

6. Створити шкільний консультативний пункт «Скринька довіри».

7. Систематично проводити у ліцеї просвітницьку роботу у вигляді виховних годин, бесід, тренінгів, уроків, правових ігор, вікторин, флеш-мобів, круглих столів, диспутів, годин відкритих думок, усних журналів, кінолекторіїв для ознайомлення учнів з проблемою булінгу, та задля пропаганди безпечних, здорових стосунків, заснованих на взаємній повазі доброзичливості та толерантності. Залучати до цієї роботи соціально-психологічну службу, представників правоохоронних органів, службу соціального захисту, представників медичних установ та інших зацікавлених організацій, зокрема громадських.

8. Проводити просвітницьку роботу серед батьків з даної тематики.

9. Забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які стали свідками

булінгу, постраждали від нього або вчинили цькування.

 

            

 

 

 

 

Процедура подання учасниками освітнього процесу

заяв про випадок булінгу (цькування)

та їх розгляд в Малотурянському ліцеї

 

      Усі учасники освітнього процесу у разі виявлення випадків булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, в обов’язковому порядку протягом дня повідомляють директора ліцею у письмовій формі –

заява.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій,

що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла

бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого (Стаття 173-4.Кодекс України про адміністративні правопорушення).

 

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення

соціальної ізоляції потерпілого.

 

Оформлення, подання заяв (зразок додається).

Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком.

Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати:

- прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон;

- навести розгорнутий виклад фактів щодо виявлених випадків булінгу (цькування);

- зазначити дату подання заяви та підписати особисто.

1. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники освітнього закладу та інші особи.

2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу

(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв.

3. Заяви, що надійшли на електронну пошту отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити директора закладу освіти.

4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор закладу освіти.

5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації.

6. Розгляд Заяв здійснює директор ліцею з дотриманням конфіденційності.

 

Розгляд заяв щодо випадків булінгу (цькування)

1. За заявою керівник установи видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб не пізніше 3-ох робочих днів з дати прийняття заяви.

2. У складі комісії педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник установи та інші зацікавлені особи.

3. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними документами і актами.

4. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

5. Розслідування випадку булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється упродовж 10-ти робочих днів з дати прийняття заяви.

6. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, (відповідні дії носять систематичний характер), то директор закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та служби у справах дітей.

7. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор закладу освіти має

повідомити постраждалого.

8. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

9. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та

служби у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

10. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директору

Малотур’янського ліцею

Юрківу З.І.

_______________________________

(прізвище, ім’я, по батькові)

який (-а) проживає за адресою:

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

(контактний телефон)

 

 

ЗАЯВА

Я,________________________________________________________________,

повідомляю про випадок булінгу (цькування), учасником (свідком) якого я є,

                                                                                                       (потрібне підкреслити)

що стався _______________ у (на)____________________________________

                                                 (дата,час)

__________________________________, а саме: ________________________        (місце)

__________________________________________________________________

                                    (розгорнутий виклад фактів щодо виявлення випадків боулінгу (цькування)

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

________ ___________________ ____________

                                                         Дата                                           ПІП                                            Підпис

 

 

 

 

 

 

 

План заходів

 спрямованих на запобігання та протидію булінгу в

Малотурянському ліцеї

 

№ з/п

Назва заходу

Термін виконання

 

Відповідальні

 

 

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

                     1.

Наради з педагогічними працівниками  з питань профілактики булінгу (цькування).

Вересень

Адміністрація ліцею

 

                     2.

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах.

Вересень

Класні керівники 1-11 класів

 

                     

3.

Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування).

Вересень

Адміністрація ліцею, психолог, соціальний педагог,

 класні керівники

 

                    

 4.

Інформаційна робота через інтернет – сторінки.

Постійно

ЗВР, педагог-організатор, соціальний педагог, вчителі інформатики

 

                     5.

Створення комісії з розгляду випадків булінгу.

Вересень

Адміністрація ліцею

 

          6.

Інструктивно-методична нарада щодо механізму реагування на випадку булінгу з педагогічним колективом.

Вересень

Заступник директора з ВР

 

                    7.

Оформлення тематичного стенду.

Протягом року

Психологічна служба ліцею

 

           8.

Контроль стану попередження випадків булінгу. Нарада при директорові.

Вересень

Заступник директора з ВР

 

 

Робота з вчителями

                     1.

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі».

 

Листопад

Голова МО

 

                     2.

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню педагогічним колективом.

 

Листопад

Заступник директора

 з ВР

 

                     3.

Консультація з класними керівниками за результатами діагностики.

Протягом року

Практичний психолог, класні керівники

 

               

 4.

Консультування класних керівників з психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій.

 

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

 

 

Робота з учнями

                

 

 1.

Проведення Тижня протидії булінгу.

Вересень

 

Психологічна служба ліцею, класні керівники

 

                2.

Проведення заходів в рамках Тижня толерантності.

Листопад

Психологічна служба ліцею,

класні керівники

 

 

               3.

Проведення заходів в рамках Акції

 «16 днів проти насильства».

Листопад-грудень

Психологічна служба ліцею

 

             

             4.

Проведення заходів в рамках

Тижня права.

 

Грудень

Вчителі правознавства, психологічна служба ліцею

 

                 5.

Практичні заняття «Булінг».

 

 

Протягом року

Практичний психолог,

соціальний педагог

 

                

               6.

Інформаційно-просвітницькі заходи з питань протидії булінгу та насильства.

Протягом року

Психологічна служба

 

                7.

Заняття «Безпечний інтернет».

Лютий

Психологічна служба, класні керівники

 

                 8.

Контроль за поведінкою дітей та взаємостосунками між ними під час навчального процесу та поза ним.

Протягом року

Класні керівники, соціальний педагог

 

                     9.

Бесіди-зустрічі учнів з працівниками поліції, юристами.

Протягом року

Соціальний педагог

 

                 10.

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії.

 

Протягом року

Психологічна служба ліцею, класні керівники

 

                     11.

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу.

Протягом року

Психологічна служба ліцею

 

 

12.

Проведення ранкових зустрічей учнів 1-4 класів з метою формування навичок дружніх стосунків.

Протягом року

Класні керівники 1-4 класів

 

Робота з батьками

1.

Тематичні батьківські збори з питань насильства у сім’ї та шкільному середовищі.

 

Протягом року

Класні керівники 1-11 класів

 

2.

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям.

Листопад

Заступник директора з ВР, соціальний педагог

 

 

3.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей.

Протягом року

Практичний психолог, соціальні педагоги

 

 

4.

Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми.

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

 

Моніторинг

 

                 1.

 Соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах.

Протягом року

Психологічна служба ліцею

 

                2.

Анонімне анкетування серед учнів по виявленню насильства в учнівському середовищі.

Грудень,

травень

Психологічна служба

 

                 3.

Спостереження під час освітнього процесу, в позаурочний час.

Протягом року

Психологічна служба, класні керівники 1-11 класів

 

                 

 

 

 

 

 

 

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102

 

 

 

Українське ділове мовлення. Календар свят
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Powr.io content is not displayed due to your current cookie settings. Click on the cookie policy (functional and marketing) to agree to the Powr.io cookie policy and view the content. You can find out more about this in the Powr.io privacy policy.