Витяг зі Статуту навчального закладу

6. Управління закладом освіти

6.1. Управління Ліцеєм в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:

- засновник – Долинська міська рада;

- уповноважений орган Засновника  - управління освіти Долинської міської ради;

- керівник ліцею;

- загальні збори (конференція) закладу освіти;

- колегіальний орган управління закладу освіти - педагогічна рада;

- колективний орган громадського самоврядування (рада батьків здобувачів освіти).

- орган самоврядування здобувачів освіти (рада здобувачів освіти).

Права і обов’язки Засновника закладу освіти:

6.2.1.Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:

- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;

- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

- розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища універсального дизайну та розумного пристосування;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

6.2.2. Засновник зобов’язаний:

- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- у разі реорганізації чи ліквідації ліцею забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

- забезпечити відповідно до законодавства створення в ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

6.3. Керівник закладу освіти.

6.3.1. Керівник закладу освіти призначається на посаду Засновником за результатами конкурсного відбору шляхом укладання строкового трудового договору та звільняється з посади рішенням Засновника.

6.3.2. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність ліцею.

6.3.3. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти.

6.3.4. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами.

6.4. Повноваження керівника закладу освіти:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- призначає на посаду та звільняє з посади заступників керівника, педагогічних та інших працівників, визначає та затверджує їх посадові обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти;

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти, затверджує штатний розпис у межах фонду заробітної плати, кошторис та організовує його виконання, укладає угоди, відкриває рахунки в установах банків;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, обов'язкові для всіх учасників освітнього процесу, і контролює їх виконання;

- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок здобувачі освіти;

- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- затверджує освітню програму, правила внутрішнього трудового розпорядку;

- встановлює надбавки, доплати, премії працівникам закладу освіти в межах фонду оплати праці;

- здійснює розподіл та затвердження педагогічного навантаження на відповідний навчальний рік;

- створює необхідні умови для участі здобувачів освіти у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

- несе відповідальність і звітує про свою роботу перед Засновником;

- забезпечує реалізацію права здобувачі освіти на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування здобувачів освіти;

- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, норм техніки безпеки та охорони праці;

- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ і організацій в освітньому процесі.

Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом та організації виховної і методичної роботи у ліцеї вводяться посади заступників керівника з навчальної, виховної, навчально-методичної роботи, практичного психолога, соціального педагога та педагога-організатора.

6.5. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори (конференція) його колективу.

6.5.1. Загальні збори (конференція) правомірні, якщо в їх роботі бере участь не менше 2/3 від загальної кількості членів колективу.

6.5.2. Рішення приймається, якщо за нього проголосувало не менше 2/3 від загальної кількості присутніх на загальних зборах (конференції) членів колективу.

6.5.3. Загальні збори (конференція) скликаються не менше одного разу на рік. Право скликати загальні збори (конференцію) мають члени трудового колективу, якщо за це висловилось не менше 2/3 їх загальної кількості, керівник закладу освіти.

6.5.4. Загальні збори (конференція) закладу освіти:

- встановлюють кількісний та персональний склад делегованих представників до ради ліцею;

- заслуховують звіт керівника про здійснення керівництвом закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- розглядають пропозиції, скарги, зауваження учасників освітнього процесу;

- розглядають інші питання удосконалення системи розвитку ліцею.

6.6. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.

6.6.1. Головою педагогічної ради є керівник закладу освіти.

6.6.2. Педагогічна рада закладу освіти:

- планує роботу закладу освіти;

- схвалює освітню програму закладу освіти та оцінює результативність її виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, приймає рішення про переведення здобувачів освіти до наступних класів та їх випуск, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- ухвалює рішення про моральне та матеріальне заохочення здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- розглядає питання впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інноваційній діяльності ліцею, співпраці з іншими закладами освіти та науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації ліцею;

- інші питання, пов’язані з діяльністю ліцею.

6.6.3. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб ліцею.

6.6.4. Члени педагогічної ради мають ініціативне право вносити на її розгляд питання організації освітнього процесу.

6.6.5. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не менше чотирьох разів на рік.

6.6.6. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказом керівника закладу освіти.

6.7. Колективний орган батьківського самоврядування (батьківська рада).

6.7.1. Батьківська рада закладу освіти:

- обирає орган батьківського самоврядування - батьківський комітет;

- обирає своїх представників до ради закладу освіти;

6.8. В закладі освіти можуть діяти органи самоврядування працівників закладу освіти, органи самоврядування здобувачів освіти, органи батьківського самоврядування.

6.8.1. Органи громадського самоврядування вносять пропозиції щодо удосконалення освітньої, виховної, методичної діяльності закладу освіти.

6.8.2. Повноваження органів громадського самоврядування визначаються в межах чинного законодавства та Статуту.

6.9. Орган самоврядування здобувачів освіти (рада) – дієвий структурний підрозділ, який відкриває широкі можливості для самореалізації здобувачів освіти, орієнтує їх на досягнення соціально корисної мети.

6.9.1. Рада здобувачів освіти:

- діє згідно із Статутом закладу освіти;

- забезпечує захист прав дітей;

- залучає здобувачів освіти до різноманітних видів діяльності закладу, а також до управління справами колективу.

6.10. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти створюється за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада має право:

-         брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її    виконання;

-         сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

-         аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

-         контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

-         вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

 

-         здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

8. Управління дошкільним відділенням

8.1. Безпосереднє керівництво роботою дошкільного відділення здійснює директор закладу освіти.

8.2. Штатний розпис дошкільного відділення є складовою штатного розпису закладу загальної середньої освіти, що розробляється і затверджується керівником закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 року за № 1308/18603 (далі - Типові штатні нормативи).

 

8.3. Педагогічні та інші працівники дошкільного відділення є працівниками закладу загальної середньої освіти. 

Українське ділове мовлення. Календар свят
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Powr.io content is not displayed due to your current cookie settings. Click on the cookie policy (functional and marketing) to agree to the Powr.io cookie policy and view the content. You can find out more about this in the Powr.io privacy policy.