Готуємось до нового навчального року.

Безпека в Інтернеті



 

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв’язання задач.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.

Безпека в інтернеті – дуже важлива проблема нинішнього часу. І стосується вона всіх, від дітей до пенсіонерів. Вона стає все актуальнішою у зв’язку з масовим приходом в інтернет користувачів, майже, а то і зовсім, чи не підготовлених до погроз, їх чекають. Тому дана стаття і буде присвячена такого питання, як безпека в мережі інтернет. Адже страждає не один користувач, а й багато інших, об’єднані в одну глобальну структуру.

З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

ПОСІБНИКИ, ЯКІ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ПРОПОНУЄ ВИКОРИСТОВУВАТИ БАТЬКАМ І ПЕДАГОГАМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ:

  1. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с.
  2. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с.
  3. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
  4. Пам’ятка для батьків «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок», розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.

Типи загроз безпеки дітей в ІНТЕРНЕТІ

1. Стосуються особистої безпеки:

  • Ознайомлення з ненормативною лексикою, інформацією суїцидального характеру, расистського, ненависницького чи сектантського змісту.
  • Загроза отримання недостовірної чи неправдивої інформації.
  • Формування залежності (ігрової, комп’ютерної, інтернет).
  • Спілкування з небезпечними людьми (збоченці, шахраї, грифери).
  • Залучення до виконання протиправних дій (хакерство, порушення прав та свобод інших).

2. Стосуються безпеки інших.

  • Матеріали, існування та використання яких може стати причиною посягання на безпеку оточуючих (наприклад, інформація про створення вибухівки).
  • Свідоме та несвідоме введення в оману інших.
  • Вчинення протиправних дій, що тягнуть за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
  • Кібербулінг — свідоме цькування та приниження, передусім однолітків.

3. Стосуються загрози витоку персональної інформації:

  • Розголошення персональної та конфіденційної інформації (прізвища, імена, контакти, секретні дані кредитних карток, номери телефонів).
  • Загроза зараження ПК вірусами різної категорії.
  • Небезпека завантаження програм зі шкідливими функціями.

Основні правила безпечної роботи в інтернеті:

  1. Не давайте нікому своїх паролів.
  2. Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  3. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  4. Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  5. Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  6. Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  7. Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  8. Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  9. Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  10. Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  11. Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  12. Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

На чому варто робити акценти?

Основна порада для дітей будь-якого віку складається з трьох ключових аспектів:

  1. Пам’ятайте: Коли ви розмістили інформацію в інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе.
  2. Перевіряйте: Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.
  3. Думайте: Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким? 

Пам‘ятка для батьків

 

1) Перше вересня буде в новому форматі, лінійки не буде, а буде зустріч вчителя і учнів, на дистанції від інших класів.

 

2) Вхід в школу батьків, бабусь, дідусів з початком навчального року суворо заборонено.

 

3) В школу заходять тільки учні, вчителі та персонал школи.

 

4) При вході в школу або в класі обробляти руки антисептиком.

 

5) Під час перерв всі учні повинні ходити в масках, на уроках маски дозволяється знімати. Зміна масок кожні три години. Тому запасайтеся масками! Якщо у дітей будуть маски багаторазового використання, то обов'язково мати герметичний пакетик (zip - пакет, або папка на кнопці) один для використаної маски, інший для нової чи запасної. Для запасної одноразової маски також повинен бути пакетик. Для використаних одноразових масок в школі розмістять спеціальні урни.

 

6) Вчителям, персоналу та учням щоранку будуть проводити температурний скринінг.

 

7) За умови поганого самопочуття учень повинен повідомити про свій стан здоров'я класного керівника або вчителя предметника у якого урок.

 

8) Ви, як батьки, зі свого боку: перед виходом із дому проведіть термометрію у дитини, оцініть стан здоров'я дитини та стан здоров'я самого себе ні в якому разі не відпускайте дітей до школи з температурою, сильним головним болем, нежиттєм чи кашлем. Тобто будь - які ознаки ОРВІ і ви залишаєте дитину вдома!!!

 

9) Пам'ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров'я дитини.

 

10) Навчання буде в одному класі, переходити в інший кабінет будуть лише на деякі предмети типу спортзалу та інформатики.

 

11) Для забезпечення питного режиму в школі кожен учень обов'язково повинен мати одноразові стаканчики або воду з собою. 

 

12) Для кожного класу буде визначено свій вхід до школи і схема руху лише одними сходами, по всій школі ходити не дозволяється.

 

13) Для того, щоб поїсти в їдальні для кожного класу також будуть відведені окремі перерви.

 

14) Учням, які підвозяться до закладу освіти, вхід до салону автотранспорту при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски).

 

Адміністрація школи

На час карантину дивимося завдання нижче

 ГПД

1. Група подовженого дня створюється з метою організації навчальної, виховної та пізнавальної діяльності учнів; організації дозвілля учнів; надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань; формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості; для дітей з особливими освітніми потребами забезпечення виконання індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану (за наявності).

2. Організація та функціонування групи подовженого дня здійснюються з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних правил та норм.
3. Група подовженого дня у ліцеї створюється за наявності необхідної матеріально-технічної бази та умов для організації харчування учнів.
4. Групи подовженого дня створюються та функціонують відповідно до наказу по ліцею та за письмовими зверненнями батьків, чи інших законних представників учнів.
5. Нормативи наповнюваності груп подовженого дня встановлюються відповідно до Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року № 128, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 березня 2002 року за № 229/6517.
6. Зарахування учнів до групи подовженого дня та їх відрахування з неї здійснюються згідно з наказом по ліцею на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.
7. Заяви про зарахування учнів до групи подовженого дня приймаються протягом навчального року.
8. Різниця у віці учнів, зарахованих до групи подовженого дня, не може перевищувати двох років.
9. Режим роботи групи подовженого дня та організації освітнього процесу схвалюється педагогічною радою і затверджується наказом.
10. Режим роботи групи подовженого дня передбачає організацію прогулянки (прогулянок) на відкритому повітрі тривалістю не менш як одна година 30 хвилин для учнів 1 – 4 класів; харчування тривалістю не менш як 30 хвилин; виконання домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше однієї години; проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше години.
11. Режим роботи для спеціальної групи подовженого дня організовуються відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20 лютого 2013 року № 144, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 березня 2013 року за № 410/22942.
12. План роботи вихователя групи подовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується керівником.
13. Вихователь працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо. Здійснює облік відсутніх учнів на ГПД, та веде журнал ГПД.
14. Перед проведенням прогулянок, спортивних ігор та інших робіт у групі подовженого дня вихователь проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності та робить запис у журналі групи подовженого дня.
15. Відповідальність за життя і здоров’я учнів під час перебування у групі подовженого дня покладається на вихователя.
16. Під час проведення занять у групі подовженого дня учні можуть перебувати в класних кімнатах, кабінетах, спортзалі, шкільних майстернях лише під наглядом вихователя.
17. Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів необхідно вихователю через кожні 15 хвилин заняття проводити фізкультхвилинки, гімнастику для очей.
18. Наскрізне провітрювання навчальних приміщень слід здійснювати до початку і після закінчення занять. Вікна дозволяється відчиняти вихователю або техпрацівникові (здобувачі освіти в цей час знаходяться в коридорі разом з вихователем). Фрамугами та кватирками слід користуватися протягом всього року.
19. У разі несправності будь-якого  обладнання, меблів учні мають негайно припинити користування ними, вихователь повинен повідомити про це адміністрацію.
20. Пожежна безпека в групі продовженого дня забезпечується відповідно до Правил пожежної безпеки, зокрема, не дозволяється використовувати джерела відкритого вогню (свічки, гасові лампи та ліхтарі тощо), нестандартні електронагрівальні пристрої з метою опалення класних приміщень, використовувати електроплитки, електрочайники, кип’ятильники.
21. У разі виникнення пожежі вихователь має негайно організовано вивести учнів з приміщення навчального закладу згідно з планом евакуації, повідомити про це адміністрацію, викликати службу порятунку за відповідним номером телефону. При евакуації вихователю необхідно переглянути усі шафи, столи, де учні могли б заховатися, останнім вийти з приміщення класної кімнати, закривши щільно вікна і двері, щоб полум’я не поширювалось до інших приміщень.
22. При незначному загорянні слід негайно відключити електроприлади та загасити полум’я первинними засобами пожежегасіння, можна збити полум’я одягом, накрити мокрою тканиною. Таку роботу виконують вихователі, технічні працівники (дорослі).
23. Тривалість перебування учнів у групі подовженого дня становить не більше шести годин на день.
24. На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати учнів у зручний для батьків час у супроводі дорослих (родичів, старших учнів, інших осіб, які вказані у заяві).
25. За заявою батьків (осіб, які їх замінюють) учневі дозволено залишати групу подовженого дня і самостійно прямувати додому після закінчення занять, відповідальність за здоров’я і життя учня несуть батьки (особи, які їх замінюють).
26. Не дозволяється стороннім особам відвідувати учнів під час проведення занять.
27. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається крім випадків, передбачених законодавством.
28. Після закінчення занять у групі продовженого дня учні в супроводі вихователя організовано залишають класну кімнату (кабінет) і приміщення навчального закладу.
29. Учням не дозволяється залишати територію навчального закладу без дозволу вихователя.
30. Відповідальними за збереження навчального обладнання, що використовується для організації роботи групи подовженого дня, є вихователь.
31. Вихователь ознайомлює батьків із порядком та розкладом роботи групи подовженого дня.

 

 

 

Українське ділове мовлення. Календар свят
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Powr.io content is not displayed due to your current cookie settings. Click on the cookie policy (functional and marketing) to agree to the Powr.io cookie policy and view the content. You can find out more about this in the Powr.io privacy policy.